Πέμπτη 13 Απριλίου 2017

Βιβλιο-παίζουμε: Το Πρώτο Πάσχα!



     Το βιβλίο "Το πρώτο Πάσχα" που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άθως Παιδικά, είναι άλλο ένα αξιόλογο βιβλίο που έχω να σας προτείνω για φέτος το Πάσχα. Το βιβλίο, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άθως Παιδικά, είναι γραμμένο από την Κατερίνα Δανδουλάκη-Χιόνη, γνωστή και από το blog της "Μαμά για Σπίτι". Η Κατερίνα είναι, επίσης, αρχισυντάκτρια στο ηλεκτρονικό περιοδικό για την οικογένεια "Familives", στο οποίο έχω την τιμή να αρθρογραφώ κι εγώ (μπορείτε να διαβάσετε όλα τα τεύχη εδώ)! Αυτό είναι το δεύτερο βιβλίο της Κατερίνας, ενώ για το πρώτο της βιβλίο "Χριστούγεννα στη Βηθλεέμ" μπορείτε να διαβάσετε εδώ!


Το βιβλίο: Το πρώτο μου Πάσχα
     Το βιβλίο μας ταξιδεύει στα γεγονότα των παθών και της Ανάστασης το Χριστού μας, μέσα από τα παιδικά μάτια του μικρού Βενιαμίν, ο οποίος έζησε τις τελευταίες ημέρες του Κυρίου στη γη και μας τις αφηγείται. Με λόγια απλά, αλλά βασισμένα στην Αγία Γραφή, τα παιδιά εισάγονται στο πνεύμα των ημερών, μαθαίνουν τα γεγονότα σύμφωνα με την Εκκλησία μας και δημιουργείται μια πρώτης τάξεως αφορμή για να ξεκινήσουν πολλές πολλές συζητήσεις. 




     Με την πεταλουδίτσα μου που είναι πιο μικρή, συζητήσαμε για το ακάνθινο στεφάνι, για τους Φαρισαίους που "δεν έχουν ειρήνη στην καρδιά τους", για την Παναγιά που "είχε πένθος" επειδή το παιδί της πέθανε, "όπως και το δικό σου παιδί, μαμά". Όπως καταλαβαίνετε, το Πάσχα πλέον μας αγγίζει λίγο περισσότερο σαν οικογένεια, μετά την απώλεια του μικρού μας αγγέλου και ταυτιζόμαστε πιο πολύ με τα συναισθήματα της Μεγάλης Εβδομάδας. Αυτό είναι μια ευλογία για εμάς, γιατί ενώ άλλοι προσπαθούν να βιώσουν το πένθος, εμείς το έχουμε στο τσεπάκι και όχι μόνο το βιώνουμε αλλά έχουμε κάνει και τη λέξη "πένθος" γαργάρα! "Μαμά, εγώ νιώθω πένθος και για το αδερφάκι μου που είναι στον ουρανό και για τις προγιαγιάδες μου. Όμως όταν γίνω γιαγιά και πάω στον ουρανό, θα τους δω ξανά όλους"!

     Το βιβλίο, λοιπόν, ήταν ένα πολύ καλό εργαλείο για να μάθει  πεταλουδίτσα μου ολοκληρωμένα την ιστορία των ημερών του Πάσχα. Πέρα, όμως, από την άμεση και ολοκληρωμένη αφήγηση, το βιβλίο περιλαμβάνει ασπρόμαυρες τις σκηνές του Νιπτήρος, του Μυστικού Δείπνου, της Γεσθημανής, του Ποντίου Πιλάτου, της Σταύρωσης και της Ανάστασης. Τις σκηνές αυτές μπορούν τα παιδιά να τις χρωματίσουν, να τις κόψουν και να τις κολλήσουν πάνω στις έγχρωμες εικόνες του βιβλίου και να σχηματίσουν έτσι ολοκληρωμένες τις πιο σημαντικές στιγμές της Μεγάλης Εβδομάδας!




     Μέσα στο βιβλίο, περιλαμβάνεται και μια αφίσα από σκληρό χαρτόνι, η οποία από τη μία πλευρά αναπαριστά τη Βαϊοφόρο και από την άλλη την πόλη της Ιερουσαλήμ. Αφού έχετε διαβάσει το βιβλίο, το παιδί καλείται να ανακαλύψει μέσα στις εικόνες αυτές, κάποιες λεπτομέρειες, όπως έναν επισκέπτη πάνω σε μια καμήλα ή τα παιδιά που τραγουδούν "Ωσαννά". Είναι μια πολύ καλή άσκηση παρατηρητικότητας αλλά και οπτικοποίησης των όσων λέγονται στο βιβλίο. Μας έβαλε ακριβώς στο κλίμα και μας έδειξε την κατάσταση που επικρατούσε τότε. Ήταν πολύ όμορφο και ενδιαφέρον!





Το παιχνίδι: Κατασκευάζοντας το Μυστικό Δείπνο
     Από τις πολλές σκηνές του βιβλίου, επιλέξαμε να σας παρουσιάσαμε πώς κατασκευάσαμε το Μυστικό Δείπνο! Όπως σας έχω πει, ποτέ δεν αφήνω τα παιδιά να ζωγραφίσουν απευθείας πάνω στα βιβλία, αλλά βγάζω φωτοτυπίες για να χρησιμοποιώ το βιβλίο ξανά και ξανά για χρόνια, τόσο στο σπίτι όσο και στο νηπιαγωγείο!




     Δυο φωτοτυπίες λοιπόν, μια για την πεταλουδίτσα και μια για το σαμψωνάκο γιατί θέλει κι αυτός να συμμετέχει σε ό,τι βλέπει! Βάλαμε τη Λειτουργία της Μεγάλης Εβδομάδας στην τηλεόραση, αφού ο σαμψωνάκος είχε πυρετό και δεν μπορούσαμε να πάμε και πιάσαμε να ζωγραφίζουμε και να κουβεντιάζουμε! Η πεταλουδίτσα μου διάλεξε "κοριτσίστικα χρώματα" για να χρωματίσει και βέβαια με ρωτούσε πως λένε τον κάθε μαθητή! Δηλαδή τι γνώσεις πρέπει να έχω τέλος πάντων για να το φέρω βόλτα αυτό το παιδί;;;

     Είμαι σίγουρη ότι στην ηλικία των 4 ετών δεν είχα χρησιμοποιήσει ποτέ τη λέξη "μαθητής" για τους ακολούθους του Χριστού (δε νομίζω να ήξερα καν ότι ο Χριστός είχε μαθητές) και χαίρομαι που η πεταλουδίτσα μου βιώνει τόσο όμορφα την ορθόδοξη ζωή!! Αφού τέλειωσε το ζωγράφισμα, έκοψε μόνη της τη σκηνή και την κολλήσαμε στο βιβλίο, με χαρτοταινία φυσικά, για να ξανακολλήσουμε του χρόνου!! Δε βγήκε πολύ όμορφη;;;




     Το βιβλίο σας το συνιστώ αν έχετε παιδάκια από 3 ετών για τις κατασκευές και από 4 ετών για το κείμενο, αλλά ενδεχομένως να χρειαστεί να κόψετε λίγο κείμενο στην αφήγηση σε αυτή την ηλικία, όπως έκανα εγώ για να μην κουραστεί η πεταλουδίτσα μου. Δε θα χρειαστεί να το απλοποιήσετε, γιατί είναι ήδη γραμμένο πολύ απλά, οπότε ένας κόπος λιγότερος!! Κατερίνα, καλοτάξιδο βιβλίο σου! Εύχομαι να συνεχίσεις και με άλλα αξιόλογα βιβλία, γιατί έχουμε ανάγκη να τα δουλεύουμε με τα παιδιά, τόσο σαν εκπαιδευτικοί όσο και σαν χριστιανοί!!


Καλή Ανάσταση!



6 σχόλια:

  1. Ευχαριστώ πολύ καλή μου Ευτέρπη, είναι πολύ σημαντικό για μένα το ότι σε μια δύσκολη στιγμή για εσάς έκανες αυτή την ανάρτηση.. Χαίρομαι πολύ που άρεσε στην πεταλουδίτσα σου το βιβλίο και που το βρήκες χρήσιμο εργαλείο ! Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και εύχομαι κι εγώ καλή Ανάσταση! (Συγκινούμαι με τα λογάκια της για το πένθος μωρέ... Να είστε καλά και από δω και μπρος μόνο χαμόγελα!) Φιλάκια πολλά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου! Η ευχαρίστηση ήταν όλη δική μας! Το βιβλίο σου θα μείνει και θα εκπαιδεύσει γενιές και γενιές, με πρώτη τη γενιά που έχω σπίτι μου! Μας βοήθησε, όπως κατάλαβες και με την απώλεια που βιώσαμε, άλλωστε η Μεγάλη Εβδομάδα από μόνη της είναι πένθιμη και αναστάσιμη μαζί!! Τα φιλιά μας!!

      Διαγραφή
  2. Τι ωραιο βιβλιο.Μου αρεσει που εχει και δραστηριοτητες σε χριστιανικο πνευμα περα απο τα κουνελο-ξενοφερτα πασχαλιατικα θεματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου, έχει όμορφη ορθόδοξη πνοή και είναι καλό να έρχονται τα παιδιά από αυτή την τρυφερή ηλικία σε επαφή με το πνεύμα αυτό!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips