Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Σπιτικές νηστίσιμες ατομικές πίτες!!!!




     Μια συνταγή που την έφτιαξα πάνω στην πείνα της νηστείας με ό,τι είχα στα ντουλάπια μου!! Είναι νόστιμη, χορταστική και προσαρμόζεται στα γούστα σας! Τι άλλος θέλει κανείς από μια νηστίσιμη συνταγή;



Υλικά
Για τη ζύμη

  • 1 κιλό αλεύρι σκληρό (είμαι σίγουρη ότι θα γίνονται ωραίες με οποιοδήποτε αλεύρι, αλλά εγώ αυτό είχα και επειδή μου άρεσε το αποτέλεσμα, βάζω αυτό)
  • 2 φακελάκια μαγιά ξερή
  • 2 κρασοπότηρα λάδι
  • λίγο αλάτι
  • νερό χλιαρό όσο πάρει

Για τη γέμιση
  • λάδι για το σωτάρισμα
  • 2 μεγάλα κουτιά μανιτάρια 
  • 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο (όχι στο μούλτι)
  • ελιές κατά βούληση, κομμένες 
  • 1 πιπεριά κομμένη σε κυβάκια μικρά
  • 1 ποτήρι νερό
  • 2 κ.σ. μουστάρδα
  • 2 κ.σ. κέτσαπ
  • λίγο αλατάκι
  • λιγο ξύδι μπαλσάμικο




Διαδικασία

Ζύμη
1. Σε μια λεκάνη ρίχνουμε το αλεύρι, τη μαγιά, το λάδι και το αλάτι και ανακατεύουμε.
2. Προσθέτουμε το νερό σταδιακά και ζυμώνουμε ώστε να γίνει μια ζύμη απαλή αλλά που να μην κολλάει στα χέρια. Μου αρέσει γιατί αυτή η ζύμη γίνεται πολύ πολύ απαλή, ίσως λόγω του λαδιού!!
3. Σκεπάζουμε με μια πετσετούλα και αφήνουμε στην άκρη μέχρι να ετοιμάσουμε τη γέμιση.


Γέμιση
1. Σοτάρουμε την πιπεριά, τα μανιτάρια και το κρεμμύδι σε μέτρια θερμοκρασία, ώστε να μαλακώσουν μεν, να μην αρπάξουν δε.




2. Προσθέτουμε το νερό, τη μουστάρδα, την κέτσαπ, το αλατάκι και το μπαλσάμικο και μαγειρεύουμε μέχρι να μείνει ελάχιστο ζουμάκι. Μην το αφήσετε να στεγνώσει τελείως, γιατί και οι πίτες θα βγουν μετά στεγνές στη γέμιση.


Στο ψητό
1. Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 βαθμούς στις αντιστάσεις πάνω κάτω.
2. Απλώνουμε αλευράκι στο τραπέζι μας. Παίρνουμε ένα κομμάτι ζύμης που να έχει μέγεθος μεγαλύτερο από μια μπάλα του τένις και το ανοίγουμε στρογγυλό, όχι πολύ λεπτό.
3. Βάζουμε 1-2 γεμάτες κουταλιές γέμισης στη μια πλευρά του ζυμαριού και διπλώνουμε με την άλλη πλευρά. Με το πιρούνι πιέζουμε και κλείνουμε γύρω γύρω τις άκρες. Επαναλαμβάνουμε μέχρι να τελειώσει είτε η ζύμη, είτε η γέμιση!
4. Στρώνουμε ένα ταψί με λαδόκολλα. Αραδιάζουμε όσες πίτες χωράνε και ψήνουμε για 30'-40' στους 200 βαθμούς, αναλόγως του πότε θα τις δείτε να ροδίσουν!




Το οικονομικό της συνταγής
Αν περισσέψει γέμιση και δεν έχετε βάλει μέσα μανιτάρια, την άλλη μέρα βράζετε λίγο πουμαρό και μπαχαρικά και τη βάζετε μέσα. Έχετε έτοιμη νηστίσιμη σάλτσα για μακαρόνια!! Απ' όσο έχω διαβάσει, τα ξαναζεσταμένα μανιτάρια είναι επικίνδυνα για την υγεία!

Μια άλλη εναλλακτική για τη γέμιση, είναι να την προσθέστε στην πράσινη σαλάτα σας!

Αν περισσέψει ζύμη, κόβετε σοκολάτα υγείας σε κομματάκια και τη βάζετε για γέμιση! Έχετε έτοιμο σοκολατένιο νηστίσιμο γλύκισμα για τη λιγούρα!!


Όσο για τα υλικά, πιστεύω ότι θα ταιριάζει ωραία και κάποιο από τα σούπερ υγιεινά και θρεπτικά, νηστίσιμα τυριά της Mamangelic!! Μετά την πρώτη φορά, θα ξέρετε τι σας άρεσε και τι όχι και θα μπορέσετε να τα προσαρμόσετε πιο πολύ στο γούστο σας! Πρέπει να τα δοκιμάσω και με αρτύσιμη γέμιση κάποια στιγμή!!




Η συνταγή βγάζει περίπου 12 ατομικές πίτες (ατομικές εννοώ τρώτε 1-2 για μεσημέρι και είστε έτοιμοι). Αν δε βάλετε μανιτάρια στη γέμιση, μπορείτε να ψήσετε τις μισές και τις άλλες μισές να τις βάλετε σε δίσκο στρωμένο με λαδόκολλα και να τις βάλετε κατάψυξη. Μόλις παγώσουν, τις βάζετε σε μια σακουλίτσα με ζιπ και έτσι δε σας πιάνουν χώρο στην κατάψυξη. Για να τις ψήσετε, απλώς τις βάζετε σε λαδόκολλα και σε προθερμασμένο φούρνο!



Καλή επιτυχία!!

12 σχόλια:

  1. θα το δοκιμασω !!!!εψαχνα τι θα μπορουσα να κανω αυτες τις μερες. μου εδωσες πολυ καλη ιδεα.ευχαριστω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αχ, τι ωραίο, χρυσοχέρα είσαι! Όλα τα προλαβαίνεις! Αναρτήσεις, ζύμωμα, μωρά, μπράβο κορίτσι, σου εύχομαι πάντα να είσαι έτσι! Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mamamia μου προλαβαίνω ίσα ίσα να κάνω μερικά πράγματα τώρα που δε δουλεύω και δεν είναι άρρωστα τα παιδιά! Διαφορετικά... ούτε τα βασικά!!! Σε φιλώ!!!

      Διαγραφή
  3. αγαπημένη γέμιση....μμμμ!είμαι σίγουρη για το πόσο νόστιμες θα ήταν!
    Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
    Να περάσεις όμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπορεί να τελείωσε η νηστεία αλλά εγώ θα τις δοκιμάσω! Χρόνια Πολλά Χριστός Ανέστη! Και του χρόνου να είμαστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου και καλά θα κάνεις, άλλωστε νηστείες πάντα έχουμε μπροστά μας!

      Διαγραφή
  5. Φαίνονται πεντανόστιμες και λαχταριστές! Πάντως και εγώ τώρα που μένουμε σπίτι έχω εντριφύσει στην μαγειρική, όλο συνταγές ψάχνω!! Αλλά η νηστεία το περιορίζει και πολλές φορές μου λείπουν πολλά από τα υλικά, ε και το σουπερμαρκετ αυτες τις μέρες με τον ιο το αποφεύγω! βρήκα εδώ πως κάνουν delivery νηστίσιμες πίτες https://www.everest.gr/nistisima/ και τώρα 2 μέρες έχω παραγγείλει για πρωινό και μου το έφεραν σπίτι!καλύτερα να προσέχουμε όσο περισσότερο μπορούμε και να μην κυκλοφορούμε έξω χωρίς σημαντικό λόγο! Θα δοκιμάσω σίγουρα τη συνταγή σου και ελπίζω να μου πετύχει!! Σε ευχαριστούμε πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματούλα ευχαριστούμε πολύ για την πρόταση! Προσωπικά, από τότε που ξεκίνησε η καραντίνα δεν έχω παραγγείλει ούτε μια φορά απ' έξω, γιατί δεν θέλω να αγγίζει κανείς το φαγητό μας! Αλλά ο καθένας όπως νομίζει!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips