Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

12 μυστικά για επιτυχημένα κέικ!!!



     Το κέικ είναι ένα από τα πιο εύκολα γλυκά που μπορείτε να φτιάξετε στο σπίτι! Από παιδί θυμάμαι τη μητέρα μου στον πάγκο της κουζίνας, το μίξερ να δουλεύει, το χυλό του κέικ που άλλαζε υφή κάθε φορά που ρίχναμε μέσα στον κάδο ένα υλικό και φυσικά... το φάγωμα του χυλού που έμενε στα τοιχώματα μετά το άδειασμα! Νιαμ νιαμ!! Και τι πιο όμορφο από το να μοσχοβολάει το σπίτι και να σπάει τη μύτη των περαστικών! Ορίστε μερικά μυστικά που θα σας εξασφαλίσουν αφράτα και μυρωδάτα κέικ!!

1. Συγκεντρώστε τα υλικά από πριν. Πολλές φορές μου έχει τύχει να μη μου πετύχει το κέικ επειδή δεν είχα προσέξει ότι μου έλειπε κάποιο υλικό! Γι' αυτό φροντίζουμε να συγκεντρώσουμε όλα τα υλικά μας στον πάγκο πριν ξεκινήσουμε τη ζαχαροπλαστική!

2. Θερμοκρασία. ΟΛΑ τα υλικά μας πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου! Βούτυρο, αυγά και γάλα τα βγάζουμε τουλάχιστον μια ώρα πιο πριν και τα αφήνουμε στον πάγκο μας.

3. Την πρώτη φορά ακολουθήστε ακριβώς τη συνταγή. Όταν δεν ξέρουμε τη συνταγή και την εκτελούμε για πρώτη φορά, είναι φρόνιμο να την ακολουθήσουμε κατά γράμμα. Έτσι, μπορούμε να δούμε ακριβώς ποια σημεία δεν μας άρεσαν ή τι άλλο θα θέλαμε να δοκιμάσουμε την επόμενη φορά.

4. Μετρήστε με την ίδια μεζούρα όλα τα υλικά. Αν η συνταγή μας λέει φλυτζάνια του τσαγιού, θα μετρήσουμε όλα τα υλικά με το ίδιο φλυτζάνι και όχι με κάποιο μικρότερο ή μεγαλύτερο! Οι αναλογίες πρέπει να παραμείνουν ίδιες! Αν νιώθετε ανασφάλεια με το χονδρικό μέτρημα, μπορείτε να αντιστοιχήσετε τις κούπες σε γραμμάρια με τη βοήθεια του οδηγού του Στέλιου Παρλιάρου που θα βρείτε εδώ.

5. Προσοχή στις φόρμες ψησίματος και το βουτύρωμα. Διαφορετική φόρμα ψησίματος σημαίνει διαφορετικό ψήσιμο! Εδώ θα σας γράψω τη δική μου εμπειρία από τα ταψιά που έχω χρησιμοποιήσει ως τώρα.

Μεταλλική αντικολλητική φόρμα για κέικ. Είναι η ιδανική φόρμα για να ψήσετε κέικ! Είναι στρογγυλή και έχει τρύπα στη μέση για να περνάει ο ζεστός αέρας από μέσα και να το φουσκώνει όμορφα!! Είναι ελαφριά και εσωτερικά έχει αντικολλητική επίστρωση. Μην ξεγελαστείτε! Πρέπει να τη βουτυρώσετε και να την αλευρώσετε, διαφορετικά το κέικ σας δεν θα ξεκολλάει!!

Φόρμα για κέικ σιλικόνης. Στο ίδιο σχήμα με την παραπάνω με 2 βασικές διαφορές. 1) Δε χρειάζεται βουτύρωμα/αλεύρωμα και 2) ψήνει το κέικ πιο αργά. Εύκολη στη χρήση αλλά θέλει λίγο προσοχή στους χρόνους ψησίματος.

Φόρμα μεταλλική αντικολλητική, μακρόστενη ή στρογγυλή. Επίσης πολύ καλή επιλογή, ειδικά η μακρόστενη, αν θέλετε να ψήσετε ταυτόχρονα πάνω από ένα κέικ! Η μακρόστενη είναι επίσης ιδανική για ψήσιμο στον αέρα. Απλώς θα χρειαστείτε δύο σχάρες! Τοποθετείτε στην πάνω σχάρα 2 μακρόστενες φόρμες, με απόσταση μεταξύ τους και από κάτω μία στο κέντρο της λαμαρίνας. Αυτός είναι ο τρόπος ψησίματος στον αέρα που προτείνει το φυλλάδιο οδηγιών της κουζίνας μας.

Λαμαρίνα φούρνου εμαγιέ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Την έχω πατήσει!!! Η εμαγιέ λαμαρίνα είναι πολύ χοντρή και δεν επιτρέπει στο κέικ να απορροφήσει τη σωστή θερμότητα! Είναι πολύ πιθανό να σας κάτσει το κέικ!! Αφήστε τα εμαγιέ για καμιά πίτσα ή για σπιτικό ψωμί, εκεί κάνουν εξαιρετική δουλειά!!




6. Προσοχή στο γέμισμα. Όπως λέει και η καλή μας Αργυρώ Μπαρμπαρίγου, γεμίζουμε τις φόρμες μας μέχρι τα 3/4 και όχι περισσότερο, διαφορετικά ο χυλός θα φουσκώσει και θα μας χυθεί μέσα στο φούρνο.

7. Προθερμασμένος φούρνος. Από τη στιγμή που θα πάμε να ξεκινήσουμε το κέικ, ανάβουμε το φούρνο! Δεν το αφήνουμε για πιο μετά, πρέπει ο φούρνος να είναι πολύ καλά ζεσταμένος!! Έτσι θα κάνουμε σωστή δουλειά!!

8. Μάθετε το φούρνο σας. Ο φούρνος της μητέρας μου δεν έχει αέρα. Ψήνει τα κέικ στους 180 βαθμούς και είναι έτοιμα σε 50' γιατί αυτοί οι παλιοί φούρνοι τσουρουφλάνε! Ο δικός μου αργεί με τις αντιστάσεις, παρόλα αυτά θα ψήσω το κέικ μου στους 180 αντιστάσεις η στους 160 στον αέρα (αν έχω πιο πολλά ταψιά) και θα μου πάρει μια ώρα και κάτι για να μου γίνουν, ενώ στην αντίσταση θα χρειαστεί να χαμηλώσω τη θερμοκρασία λίγο μετά τα 40 λεπτά. Το συμπέρασμα είναι: μάθετε το φούρνο σας, τις ιδιαιτερότητές του και τα δυνατά του σημεία. Αυτό σημαίνει πειραματιστείτε και αποδεχτείτε ότι θα πετάξετε μερικά κέικ γι' αυτόν τον ιερό σκοπό!!

9. Δεν ανοίγουμε πριν το μισάωρο. Μη μου είστε ανυπόμονες, με πληγώνετε και πληγώνεστε κι εσείς!!!! Πριν το μισάωρο το κέικ δεν έχει ακόμη σταθεροποιηθεί, οπότε μόλις ανοίγετε την πόρτα, φεύγει ο ζεστός αέρας και μαζί το φούσκωμα. "Μα γιατί δε μου φούσκωσε" θα λέτε μετά και δεν θα είμαι κι εκεί να σας παρηγορήσω!! Αφήστε το φούρνο να κάνει τα μαγικά του και ανοίξε την πορτούλα στα 50 λεπτά, δε χρειάζεται πιο πριν!!!

10. Τρυπάμε με μαχαίρι. Για να καταλάβουμε ότι το κέικ είναι έτοιμο, τρυπάμε με ένα μυτερό μαχαίρι ή με μια οδοντογλυφίδα το κείκ μας. Βγήκαν καθαρά; Το κείκ έχει στεγνώσει και είναι έτοιμο. Βγήκαν με υπολείμματα ζύμης; Αφήστε το 10 λεπτά ακόμη και ξαναδοκιμάστε. Πολλοί προτείνουν να μη χρησιμοποιούμε μαχαίρι γιατί πληγώνεται το κείκ. Εγώ σας λέω: το κέικ δεν έχει αισθήματα για να πληγωθεί. Αν, όμως, βάλετε την οδοντογλυφίδα και αυτή δεν πάει μέσα μέσα και νομίζετε ότι το κέικ ψήθηκε αλλά αυτό στο κέντρο είναι ακόμη ωμό και το βγάλετε και πάτε να φάτε, τότε εσείς θα πληγωθείτε! Και ξέρω πολύ καλά πως είναι να σε ξεγελάει μια οδοντογλυφίδα!!! Επομένως, σας προτείνω όποιον τρόπο και αν διαλέξετε, βάλτε το αντικείμενο στο κέντρο του κέικ και μέχρι κάτω!!

11. 10´να σταθεί και μετά ξεφορμάρουμε. Το κέικ μόλις βγει από το φούρνο είναι ακόμη πολύ μαλακό και έχει υγρασία! Αν δοκιμάσουμε να το ξεφορμάρουμε αμέσως, θα μας σπάσει και κρίμα είναι βρε παιδί μου, τόσο κόπο κάναμε, να το χαλάσουμε στο τέλος;

12. 1 ώρα για να κρυώσει και να αποθηκεύσουμε. Αν αποθηκεύσουμε το κέικ πριν κρυώσει καλά, τότε θα απορροφήσει τους υδρατμούς που θα βγάλει από τη ζέστη και θα πανιάσει, εκτός του ότι θα χαλάσει πιο γρήγορα με τόσο ζουμί μέσα του. Επίσης, για να το γλασάρουμε πρέπει να περιμένουμε για να κρυώσει καλά! Κρύο θα πρέπει να είναι και το γλάσο μας! Γι' αυτό δε γλασάρω πλέον τα κέικ! Δε ζούνε μέχρι μια ώρα για να το κάνω!!


Ποιά είναι τα δικά σας μυστικά
για σούπερ κέικ - υπερπαραγωγές;

Καλή επιτυχία!!!

Copyrighted.com Registered & Protected 
HN9P-EUBQ-ITLF-LWOR

34 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε πολύ για τα πολύ χρήσιμα μυστικά σου! Καλή εβδομάδα και πολλά φιλιάαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για μένα το πιο σημαντικό ειναι τα υλικά να έχουν θερμοκρασία δωματίου και να χτυπηθεί καλά το βούτυρο με τη ζάχαρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ απόλυτα με το πρώτο! Σ' ευχαριστούμε για το δεύτερο!!!

      Διαγραφή
  3. Ειδικά η φορμα σιλικόνης ήταν μια αποτυχία όταν την χρησιμοποίησα πρώτη φορά,οπότε έχω επιλέξει την απλή φόρμα που ξέρω πως θα βγει το κέικ.Πολύ χρήσιμες όλες οι συμβουλές και τα μυστικά που μας δίνεις..την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τη φόρμα σιλικόνης την πάτησα όταν έψησα στον αέρα! Πιστεύω ότι κάνει μόνο για αντιστάσεις και χωρίς άλλη φόρμα στο φούρνο!! Σ' ευχαριστώ που πέρασες!

      Διαγραφή
  4. τι ωραια που τα γραφεις1 ποσες φορες εχω ενα απουχημενο κεικ γιατι απλα ανοιξα το φουρνο ή το εφτιαξα στον αερα; ο κατασκευαστης παντως μου προτεινει να ψηνω τα κει στις αντιστασεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Συμφωνώ κι εγώ ότι η πιο ασφαλής οδός για επιτυχημένο κέικ είναι οι αντιστάσεις. Ο αέρας θέλει δοκιμές σε θέμα θερμοκρασίας και χρόνου, ειδικά αν θες να ψήσεις περισσότερα από ένα κέικ ταυτόχρονα!

      Διαγραφή
  5. Χρησιμότατα τα μυστικά σου και ομολογώ πως κάποια δεν τα γνώριζα!!! Κατοχυρώνεται η ανάρτηση στα αγαπημένα! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ωραία τα μυστικά σου! Δεν αγοράζω ποτέ έτοιμο κέικ, είναι τόσο απλό να το κάνεις μόνος σου και να βάλεις τα καλύτερα υλικά. Τελευταία πειράματίζομαι με τα νηστίσημα που είναι και πιο υγιεινά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά είναι πολύ εύκολο και γρήγορο στην παρασκευή!! Όσο για την ποιότητα, δε συγκρίνονται του εμπορίου με τα σπιτικά!!! Άσε που τα παιδιά γεμίζουν με όμορφες αναμνήσεις και μυρωδιές που θα τα συντροφεύουν μέχρι να κάνουν τη δική τους οικογένεια! Πολύτιμες εμπειρίες! Η μαμά με τα μικρά στην κουζίνα και ο φούρνος να μοσχοβολά!!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα Τριανταφυλλένια μου! Μπήκα να μάθω τα μυστικά του υπέροχου Κέικ και να σου πω πως στην ανάρτησή μου ΕΔΩ σου απαντώ -με μία μικρή καθυστέρηση η αλήθεια είναι και με συγχωρείς γι' αυτό...- στην ερώτησή σου για το "Εγγραφή σε αναρτήσεις atom"
    Καλή συνέχεια! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω σ' ευχαριστώ πολύ για την εξατομικευμένη απάντηση!! Έρχομαι να μάθω και να κάνω την αλλαγή!!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα!!!! Πριν απο καιρο εκανα ενα κεκακι σε στρογγυλη φόρμα (για πρωτη φορα). Ψήθηκε γύρο γύρο αλλα στη μέση έμεινε υγρό. Γιατί? Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως δεν είχες τα υλικά σε θερμοκρασία δωματίου; Θέλει τουλάχιστον μια ώρα εκτός ψυγείου πριν ξεκινήσεις να φτιάχνεις!

      Διαγραφή
  9. Καλησπέρα.!! Διάβασα τα μυστικά σου κ πραγματικά μου ήταν πολύ χρήσιμα.!! Επιχείρησα για πρώτη φορα να πάρω μικρες φόρμες σιλικόνης για να φτιαξω μικρά κεκακια τις έπλυνα αλλά έχει παραμείνει αυτή η δυσάρεστη μυρωδιά σιλικόνης.. Μήπως γνωρίζεις τι πρέπει να κάνω για να το αντιμετωπίσω.? Αργότερα θα πρέπει να βάλω τις σιλικονες μαζί με τη ζύμη σε ζεστό ή κρύο φούρνο.? Μήπως για πρώτη φορά θα πρέπει να τις λαδωσω πριν ρίξω τη ζύμη ή δεν χρειάζεται.? Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων!! 🙂🙂

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπέρα! Χαίρομαι που σου φάνηκαν χρήσιμα! Τις φόρμες καλό είναι την πρώτη φορά να τις λαδώσεις και να τις κάψεις λίγο στο φούρνο, ας πούμε στους 220 για 10 λεπτά. Έτσι κάνω με τα κανονικά ταψιά και έτσι έκανα και με της σιλικόνης! Είναι λογικό να έχει μια μυρωδιά στην αρχή, δοκίμασε αυτό, πλύνε τα και λογικά θα μειωθεί. Με τις πρώτες χρήσεις πάντως φεύγει η μυρωδιά και εμένα προσωπικά ποτέ δε μου μύρισαν τα γλυκά σιλικονίλα!

      Η ζύμη πάντα μα πάντα σε πολύ καλά προθερμασμένο φούρνο!!! Για πρώτη χρήση δε χρειάζεται λάδωμα, απλά να αφήσεις τα κεκάκια για κανένα δεκάλεπτο να σταθούν και μετά να τα βγάλεις για να μη διαλυθούν! Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  10. Πόσο μείγμα βάζουμε στη φόρμα μιας χρήσης. ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπερούδια κορίτσια ! Έχω ψήσει 3 φορές κέικ σε σιλικόνη και μου έχει χαλάσει η φόρμα του κέικ , τη πρέπει να κάνω ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον δεν είναι καλής ποιότητας η φόρμα! Πότε δεν το έχω πάθει αυτό! Η φόρμα μου είναι Silikomart. Καλύτερα να πάρεις κάποια επώνυμη από καταστήματα με είδη μαγειρικής!

      Διαγραφή
    2. Εκτός από ενδεχομένως κακής ποιότητας σιλικόνη, μπορεί η κυρία να έβαλε το ταψί της σε πολύ υψηλή θερμοκρασία (πάνω από 230C)...εκεί, ακόμα και η Silikomart καταστρέφεται. Έχω ΜΟΝΟΝ Silikomart και ΠΟΤΕ δεν τις βάζω σε φούρνο πάνω από 180C...Δυστυχώς ακόμη κι αυτές απορροφούν έντονες μυρωδιές τροφίμων που δεν φεύγουν ...ευτυχώς δεν τις μεταδίδουν στα νέα παρασκευάσματα...για να ξε-μυρίσουν θα δοκιμάσω να τις βάλω για μια ώρα σε φούρνο 200C σκέτες...το είδα κάπου γραμμένο ως λύση για τις μυρωδιές...

      Διαγραφή
    3. Συμφωνώ σε όλα όσα έγραψες! Τώρα για τις μυρωδιές θα σε γελάσω! Δεν μου έχει τύχει!

      Διαγραφή
  12. Βρε κοριτσια να σας κάνω μια ερώτηση.... εχω 2 φορμες απο σιλικονη μια Στρογγυλή μια μακροστενη παντα ομως το κεικ μου βγαίνει πολυ. ....πως να το πω πολυ νιανια δεν γίνεται αφρατο οπως στις αντικολλητικες φορμες !Μηπως η σιλικονη κραταει τα υγρα??Ποσο χρονο θελει ψησιμο μηπως παραπανω, αφου βαζω το μαχαιρι στη μια ωρα και εχει ψηθει ,τι κανω λαθος και μου βγαινει το κεικ ετσι ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα θέλει παραπάνω ώρα!! Να τα αφήνεις μέχρι να βγαίνει στεγνό το μαχαίρι αλλά επειδή μπορεί να σου αρπάξει από πάνω, να χαμηλώνεις τη θερμοκρασία και να βάζεις ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο από πάνω!

      Διαγραφή
  13. Πάρα πολύ ωραία όλα αυτά. Σας ευχαριστούμε πολύ. Εγώ θέλω να ρωτήσω ένα πράγμα που δεν το έχω δει ποτέ στα μυστικά του καλού ψισηματος γενικά. Το κέικ στον αέρα σε ποια σχάρα το βάζουμε. Πρώτη μεσαία η πάνω σχάρα? Το ίδιο και στα φαγητά. Κανείς δεν το γράφει αυτό. Σας ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μπορώ να σου πω γενικά, θα σου πω από την εμπειρία μου. Όλα τα κέικ, είτε σε αντιστάσεις είτε στον αέρα, τα ψήνω στη δεύτερη θέση από κάτω. Κι αυτό γιατί δεν θέλω να αρπάξει από κάτω γρήγορα, αλλά και να του δώσω χώρο να φουσκώσει χωρίς να καεί!

      Διαγραφή
  14. Σ ευχαριστώ πολύ. Καλή χρονιά με υγεία να έχεις.!🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips