Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014

Βελονάκι... ξεκινάμε από το μηδέν!

 



     Όταν ήμουν μικρή, η μαμά μου είχε βαλθεί να μου τα μάθει όλα!!! Κέντημα, ραπτομηχανή, πλέξιμο, βελονάκι! Όλα τα έπαιρνα το μικρό νεοφώτιστο φιντάνι, μα σε ένα ήμουν ανεπίδεκτη: το βελονάκι!
Είχε σκάσει η γυναικούλα που πάλευε και προσπαθούσε κι απέναντί της έβρισκε... ντουβάρι! Μη βιαστείτε όμως να με κρίνετε! Έχω κι εγώ τα ελαφρυντικά μου! Βρε μητέρα μου αγαπημένη, προσπαθούσες να με μάθεις βελονάκι με βελόνι Νο 1,5 (σ.σ. πολύυυυυ λεπτό!!!) και με νήμα από αυτό που φτιάχνουν τις δαντέλες! Τι πόντο να πιάσω και καταρχήν πώς να τον δω τον έρμο τον πόντο;;;; (ακόμη σε θαυμάζω που εσύ συνεχίζεις και τον βλέπεις ενώ εγώ όχι!)

     Έτσι τα παράτησα για πολλά χρόνια, δικαιολογούμενη πως "το βελονάκι δεν είναι για 'μένα γιατί δεν μπορείς να φτιάξεις τίποτα πρακτικό! Μόνο δαντέλες!" Ω, πόσο γελασμένη ήμουν και για το γούστο μου μα και για το πρακτικό του θέματος.

     Πρόπερσι έμεινα έγκυος και 2 μήνες πριν γεννήσω πήρα την άδειά μου. Δεν έχω μάθει όμως να κάθομαι, μα και στην κατάστασή μου δεν μπορούσα να κάνω και πολλά. Άρχισα, λοιπόν να αγοράζω περιοδικά για ράψιμο και πλέξιμο. Και τι δεν είχαν μέσα! Λουλουδάκια, κορδέλες, πλεκτά σκουφάκια, κάλτσες, κουκλάκια, ζακέτες, μωρουδιακά! Και τα περισσότερα φτιαγμένα με βελονάκι! Κάπως έτσι άλλαξε η άποψή μου και μαζί και η διάθεσή μου να μάθω βελονάκι, μόνη μου αυτή τη φορά!

     Παρόλα αυτά δεν το έπιασα στο χέρι μου μέχρι πέρυσι, όταν μου ήρθε η διάθεση να φτιάξω μια κορδέλα για την κορούλα μου, για να τη φορέσει στο γάμο της θείας της! Αυτό ήταν. Μαγεύτηκα! Τόσο εύκολο τελικά; Μάλλον η προκατάληψή μου τα έκανε όλα βουνό παρά η ίδια η διαδικασία! Θέλω λοιπόν να μοιραστώ μαζί σας αυτό το θησαυρό, την τέχνη του crochet ή αλλιώς... βελονάκι!

     Καταρχήν, αν ξεκινήσετε να μάθετε βελονάκι, ξεκινήστε το σωστά! Αγοράστε ένα βελονάκι Νο 5 για να βλέπετε καλά τις κινήσεις σας και ένα νήμα που να μην έχει ίνες αλλά να είναι συμπαγές για να πλέκεται εύκολα, ας πούμε ένα απλό ακρυλικό. Επίσης θα χρειαστείτε υπομονή, αισιοδοξία και συγκέντρωση. Ίσως χρειαστεί να ξηλώσετε και να ξαναρχίσετε πολλές φορές (και σας προτείνω να το κάνετε) γι' αυτό να είστε προετοιμασμένες. Ό,τι και να γίνει μην απογοητεύεστε! Σίγουρα στο τέλος θα τα καταφέρετε!

     Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τα βασικά!

Πώς κρατούν το βελονάκι;

Υπάρχουν 2 τρόποι. Σαν στυλό ή σαν σπαθί. Ο αντίχειρας θα πρέπει να έχει απόσταση 5 εκ. από τη μύτη της βελόνας.

Κράτημα σαν στυλό.


Κράτημα σαν σπαθί.
via

Θα χρειαστεί να το πάρετε στα χέρια σας, να δοκιμάσετε να το κρατήσετε και με τους δύο τρόπους για να καταλάβετε ποιος σας βολεύει περισσότερο. Όποιος και αν σας βολεύει δεν θα επηρεάσει τη διαδικασία του πλεξίματος. Εμένα με βολεύει το κράτημα-στυλό. Είμαι του γραπτού λόγου! Όσοι είστε αριστερόχειρες μπορείτε να δοκιμάσετε με το αριστερό, αν και εγώ παρόλο που είμαι αριστερόχειρας πλέκω με το δεξί.

Κράτημα a) σαν στυλό και b) σαν σπαθί για αριστερόχειρες.
via


Πώς κρατάμε το νήμα;

Γιατί καλά το βελόνι αλλά χρειαζόμαστε και νήμα, το οποίο το κρατάμε με το άλλο χέρι ούτως ώστε να ελέγχουμε τη ροή του. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να κρατήσει κανείς το νήμα. Σας παραθέτω κάποιους τρόπους και ένα βίντεο αλλά και πάλι θα πρέπει να δοκιμάσετε για να δείτε ποιος είναι ο δικός σας τρόπος (εμένα με βολεύει ο τρόπος που δείχνει το βίντεο!)





via




Θα χρειαστείτε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε με το βελονάκι σας και να το νιώθετε άνετα στα χέρια σας. Όταν νιώσετε έτοιμη, μπορείτε να προχωρήσετε στην πρώτη πλέξη και βασικότερη όλων: την αλυσίδα!

Καλή αρχή και καλή επιτυχία!


Βρείτε εδώ τα υπόλοιπα μαθήματα!
Μάθημα 1ο: Η πρώτη θηλιά και η αλυσίδα
Μάθημα 2ο: Το κλείσιμο του πλεκτού και το κρύψιμο της κλωστής
Μάθημα 3ο: Το άρριχτο γαϊτανάκι
Μάθημα 4ο: Το βουβό γαϊτανάκι
Μάθημα 5ο: Το ποδαράκι
Μάθημα 6ο: Η προσθήκη καινούργιου νήματος
Μάθημα 7ο: Το διπλό ποδαράκι



Δείτε εδώ όλα τα project μου με βελονάκι

33 σχόλια:

  1. Και εμένα η μαμά μου μου είχε μαθει βελονάκι μικρή αλλά δε το δούλεψα πολύ! Μου αρέσει όμως, και έχει γούστο! Ωραίο το άρθρο σου!
    Απο το πάρτυ της Μάρθας έρχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες! Μπορείς να εξασκήσεις όσα έμαθες φτιάχνοντας χαριτωμένα πραγματάκια! Μπορείς να βλέπεις κατά καιρούς διάφορα projects που ανεβάζω και να πειραματίζεσαι!

      Διαγραφή
  2. Αχ... έπλεκε βελονάκι και μάλιστα υπέροχα η γιαγιά μου..
    Δυστυχώς την έχασα νωρίς κι έτσι δεν πρόλαβα να μάθω απο εκείνη.
    Ποτέ όμως δεν είναι αργά!
    Έρχομαι από το Link party Γίναμε γονείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Μαμά Πετούνια! Φαντάζομαι θα είχες ωραίες αναμνήσεις! Όντως ποτέ δεν είναι αργά! Έλα να μάθουμε μαζί! Κι εγώ αρχάρια είμαι, ακόμη μαθαίνω τα βασικά!

      Διαγραφή
  3. Οτι θα το ξεκινήσω θα το ξεκινήσω... το πότε δεν ξέω ακόμα που θα μου πάει όμως!!!
    άσχετο, αλλά αφού το είδα θα στο πω....έχει τυπογραφικό λάθος το banner του μαμαδομπλογκς υπερυφαμο μελος
    Από το Link party Γίναμε γονείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ευαγγελία για την παρατήρηση! Όποτε το πάρεις απόφαση, θα είμαι εδώ για ό,τι χρειαστείς!

      Διαγραφή
  4. Βελονακι δεν ξερω..ουτε καν πλεξιμο...πολυ θα μου αρεσε να μαθω βεβαια αλλα νομιζω χρειαζεται να εχεις ταλεντο και χρονο φυσικα!!! Ηρθα απο το παρτυ του Γιναμε γονεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Craftland καλώς όρισες! Είμαι σίγουρη από αυτά που έχω δει ότι πιάνει το χέρι σου! Χρόνο βέβαια χρειάζεται, όπως κάθε τι που ξεκινάς να μαθαίνεις!

      Διαγραφή
  5. Απολαυστική η εισαγωγή μου θύμισε τα δικά μου παιδικά χρόνια με τη μαμά μου να προσπαθεί κι εκείνη να μου μάθει οτι όφειλε να ξέρει η σωστή θυγατέρα.. Πολύ ωραίες οι εικόνες και το video! Ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία σε ευχαριστώ για τα θετικά σου σχόλια! Είχαν πλάκα οι μαμάδες μας! Πλέον είναι vintage! Καλή πλοήγηση!

      Διαγραφή
  6. δεν το εχω με τιποτα λεμε...οσο και αν λατρευω τις δημιουργιες με βελονακι, ειμαι κουλη! με βελονες κατι κανουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχα Zina μη λες τέτοια, αφού πιάνει το χέρι σου! Μάλιστα με το βελονάκι μπορείς να φτιάξεις και όμορφα κοσμήματα, τα οποία βλέπω πως είναι η αγάπη σου!

      Διαγραφή
  7. Αχ! Το λατρεύω το βελονάκι! Έμαθα πέρσυ το καλοκαίρι από τη γιαγιά μου, όμως για ένα διάστημα το άφησα και τώρα εδώ και δυο μήνες το ξανάπιασα κι έχω ενθουσιαστεί. Ελπίζω κάποια στιγμή να εξελίξω τα λουλούδια και τα μοτίβα που φτιάχνω σε κανένα ρουχαλάκι! χιχι!! Φιλάκια! Ήρθα από το λινκ πάρτυ του Γίναμε γονείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες Κατερίνα! Νομίζω πως τα τα ρουχαλάκια είναι πιο εύκολα από τα λουλούδια, αν διαλέξεις μία απλή πλέξη! Χμ αξίζει να το δοκιμάσουμε, μου έβαλες ιδέες!

      Διαγραφή
  8. βελονάκι, σήμα κατατεθέν της Ελλάδας :)
    Από το Link party Γίναμε γονείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ποσο μετανιώνω οταν η γιαγιά μου προσπαθούσε να με μάθει και εγω ηθελα να παίξω,τωρα το μετανιώνω !!!θα μελετησω τις οδηγιες προσεκτικά !!!
    Έρχομαι απο το παρτυ του γίναμε γονείς !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες! Αν χρειαστείς οποιαδήποτε διευκρίνιση, θα είμαι εδώ να σε βοηθήσω όπου μπορώ!

      Διαγραφή
  10. Πόσο γλυκές αναμνήσεις μου έφερες... Τί πατσούνια που πλέκαμε με τη γιαγιά μου, τί ρούχα που είχα φτιάξει για τη Bibi-bo μου, τί σεμεδάκια για το στρογγυλό τραπεζάκι του καφέ... Όμορφα που ήταν... Νομίζω πως θα το ξαναπιάσω!!! (από το Link Party του Γίναμε Γονείς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πσσσσς!!! Είσαι πολύ μπροστά! Ξαναπιάστο και πόσταρε κανένα tutorial, να θυμάσαι εσύ και να μαθαίνουμε εμείς!

      Διαγραφή
  11. Δυστυχώς δεν ξέρω βελονάκι! Αλλά το κάνεις να μοιάζει πολύ απλό!
    Επίσης θα ήθελα να φτιάξω κάτι για την μικρή μου! Ίσως και να το δοκιμάσω κάποια στιγμή!

    Σε ευχαριστώ για την συμμετοχή σου στο πάρτυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μάρθα! Πόσο χάρηκα με το σχόλιό σου!!! Προσπαθώ να τα γράφω όσο πιο κατανοητά γίνεται και χάρηκα τόσο που μου έγραψες πως τα καταφέρνω! Η πιο όμορφη φιλοφρόνηση! Όσο για την κόρη σου, είναι υπέροχο το πόσα όμορφα πράγματα μπορείς να φτιάξεις!
      Χάρηκα πολύ που συμμετείχα στο πάρτυ σου! Ευχαριστώ για την φιλοξενία!

      Διαγραφή
  12. καλησπέρα και συγχαρητήρια για την προσφορά σας!αν μπορείτε , δώστε μου συμβουλή για το πως ένα πλεκτό με βελονάκι μπορεί να γίνει ίσιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Για να γίνει ίσιο ένα πλεκτό με βελονάκι θα πρέπει:

      α) να εφαρμόζετε σωστά τις οδηγίες ή το σχέδιο ώστε να μην προσθέτετε ή παραλείπετε πόντους,

      β) να πλέκετε με σταθερό κράτημα, όχι, για παράδειγμα, χαλαρό στην αρχή και πιο σφιχτό στην πορεία και

      γ) να πλέκετε με καλής ποιότητας νήμα, το οποίο να έχει ομοιόμορφο πάχος σε όλο του το μήκος.

      Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  13. θέλω ακόμα μια φορά να σε ευχαριστήσω για τις κατατοπιστικές οδηγίες!

    αν και έμαθα την αγγλική ορολογία, για να έχω πρόσβαση σε περισσότερα πατρόν, οι οδηγίες σου είναι πολύ βοηθητικές και πάντα τις συστήνω σε φίλες

    φιλιά, Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ε λοιπόν, το αποφάσισα! Εδώ και ημέρες το ψήνω από εδώ το ψήνω από εκεί και τελικά το σαββατοκύριακο θα κατέβω αθήνα να αγοράσω τα πρώτα μου υλικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. καλημερα.μπορουμε να βρουμε σχεδια για καρε..ή οτιδηποτε για λεπτο νημα?ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά σχέδια για λεπτό νήμα μπορείτε να βρείτε εδώ https://gr.pinterest.com/search/pins/?rs=ac&len=2&q=crochet+fillet+charts&0=crochet%7Cautocomplete%7C3&1=fillet%7Cautocomplete%7C3&2=charts%7Cautocomplete%7C3

      Διαγραφή
  16. Καλησπέρα, σκέφτομαι να ξεκινήσω το πλέξιμο. Τί θα μου προτείνατε να ξεκινήσω με βελονάκι ή βελόνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή και τα δύο χόμπι θέλουν υπομονή και επιμονή για να τα μάθετε, θα σας πρότεινα να ξεκινήσετε με αυτό που σας ελκύει περισσότερο και που το θεωρείτε πιο ενδιαφέρον! Καλή αρχή!

      Διαγραφή

Εσείς τι λέτε;

Διαβάστε επίσης:

Blog Widget by LinkWithin
Blogging tips